Monday, September 21, 2015

I Have A Craft Project....

....to share! 

As I was going through all of my home décor preparing for the Fall Home Tour last week, I came across these cute little bags.


By the way, I hope you all enjoyed the Fall Home Tour hosted by Brenda at Cozy Little House!  I thoroughly enjoyed looking at all of the beautiful homes and seeing all of the different styles of décor.

I’ve been working on getting more rooms in the new house completed and hope to be able to show those to you before too long. 

Okay, so back to the project.  I don’t have the step-by-step photos to show you because I made this a few years ago.  Even after all of our moves, they are still in great shape.
 

I purchased 4 small black craft bags.  These can be found at Michael’s or Hobby Lobby in any size and any color.  I chose black.  I also purchased a bag of felt letters and some gift basket stuffing, shredded.

I used plain Elmer’s to glue the letters on the bags.  After the letters were dried, I used the shredded paper to stuff the bags.


That’s all there was to it.  I have some cute little fall décor that can be used literally anywhere and it took less than 15 minutes to make.  The supplies were inexpensive and I had letters and stuffing left over for another project! 

Hope your week is off to a great start!

SHARE:

37 comments

  1. Cute and 'do-able' DIY.

    That 'do-able' is very important for me. -grin-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me also Tessa! I have to keep my craft projects on the low-key end or else they just become a big mess...LOL Hugs!!

      Delete
  2. See, you can "do" a craft! Is there a possibility you can increase your font size? I have a hard time reading it.
    Brenda

    ReplyDelete
    Replies
    1. I can as long as they stay in the “non-complicated” arena! Yes ma’am, I will move to a large. I’ve had it on normal but am noticing that I’m having issues reading it as well. My contacts are just not holding up…LOL

      Delete
    2. I increased it...let me know if that is easier to read! "-)

      Delete
  3. Replies
    1. Thanks so much Kris...easy peasy works for me! LOL

      Delete
  4. Benita, see you do have a crafty side! ;) Haha...you could fill them with Candy or really anything. I love the pumpkins and pine cones! Perfect craft for FALL!! Have a fab week! Hugs, Christine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, you could fill them with anything! LOL....I'm working on trying to improve my craft skills...I found a Pottery Barn Knock-off pumpkin I want to try...it only requires a little bit of paint...so we will see! LOL Thanks so much girl! Hope you are having a great Monday! Hugs!!

      Delete
  5. Very cute! You can make a banner the same way too! I have to stick with the easy stuff so this is good for me!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you ma'am! I may have to give a matching banner a try, especially since I can't put anything on top of the mantel due to the TV being mounted on the way! Easy stuff works best for me also!

      Delete
  6. Replies
    1. Thank you so much! I was excited…LOL It’s the little things.

      Delete
  7. Holy Moly girl - I just about choked on my desktop dining supper! I thought you did not do crafts and look at you with these cute bags! Could it be you will turn over a new leaf in crafting this fall (pun intended)?! I haven't crafted in ... decades and you have inspired me to get back on it . I have been wanting to make a repurposed wind turbine pumpkin I saw on Hometalk http://www.hometalk.com/7769329/repurposed-roof-wind-turbine Check it out I get to sneak in a piece of a stick for the stump - course my stick will likely be much beefier than the little twig they used. Don't tell your Hubster but I will likely harvest a freebie one from my deadfall for this purpose - if you got it flaunt it! lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL...I know, it was such a shock wasn't it??!! :-) I'm going to try a couple of other ideas this weekend, hopefully! OMGOSH...those are too awesome!!! You will have to send me photos once you get it done. I just loved that and have now pinned it to my DIY board....amazing! And "mums" the word on the stick...LOL!!

      Delete
  8. Benita,
    A craft project in the success column! Keep this streak up, and you'll have to get rid of those wood legs by the fireplace. :)

    Judith

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know Judith, who'd a thunk it, right??!! HA...that's so true!!

      Delete
  9. Love these so cute and seem pretty easy. My kind of craft project. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! I need easy-peasy and these were it! :-)

      Delete
  10. September 22

    Happy Autumn Equinox Eve!

    Gentle hugs,
    Tessa

    ReplyDelete
    Replies
    1. You too Tessa! The Autumn Equinox always falls on my birthday, so it's usually a double celebration! :-) Love and hugs to you my sweet friend!

      Delete
  11. if i did crafts... which i don't...
    but regardless...
    i LOVE little bags like that... and little boxes. :)
    i am more a 'sticks' person. ring a bell? LOLOL! xoxo♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. LMAO...you crack me up!! These are easy and I do not normally do craft projects either, since I usually fail miserably at my attempts. This was one of my better days and super easy! :-) I'm definitely a stick person also...much love and hugs!!

      Delete
  12. Very cute! And you say that you can't craft well.... pffft!

    Don't kill yourself getting that house ready. I know you will anyway, but I just thought I'd try to get you to slow down a little ;)

    love to you,
    rue

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! This was a 1 on my KDS, so it was worth the try…LOL.

      Believe it or not, we have been taking it a little bit easier. Some family issues have come up and I’ve had to focus on those things instead of unpacking boxes, so we are chilling on the house at the moment! My body is forcing me to slow down, whether I wanted to or not….sometimes it knows best! :-) Much love to you!! Hugs!!

      Delete
  13. These are darling, Benita! They just feel welcoming.

    Windows open here, AC off. Isn't it wonderful? I could take a couple of months of it just staying this way, maybe a tad cooler.

    Dewena

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! They were easy and that works for me!! YES, the weather is so wonderful and I can't wait until the temps drop even more!! Love to you and hope you are feeling better!!

      Delete
  14. Great idea!! Easy and just right for an Autumn touch.
    Thank You!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much Carla! I need easy and stress-free…these fit that perfectly! :-)

      Delete
  15. Great idea, Benita and so cute on your stairs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! It's something easy for me to do! :-)

      Delete
  16. Wow...look at you Crafty Girl! Maybe you've just been taking a little crafty break since these bags... ;)
    These are adorable! I have some little orange ones in my hoarding stash somewhere...must try to find those now and copycat you! They are so cute on your stairs! Would be really cute hung on wall pegs too...hmm...wheels are turning now...must go, you've given me a crafty idea! :) Hugs! Kimberley

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL...I'm so glad I could be of help! :-) Thank you so much! Since they are so light weight, they could probably also be hung across a mantel on a small piece of rope or something and clipped with cute little clips! I do like your wall peg idea....that's giving me an idea as well....we are definitely in trouble! :-) Post what you do....or send me photos! :-) Hugs!!

      Delete
  17. you forgot to explain why anyone would want to celebrate fall tho :))))) joke aside, this is a cute idea. doubt these bags would survive a weekend with monsieur's kids tho. I'd find the filling everywhere... xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL...you are too funny!! Thanks so much...I have to do the easy stuff...nothing complicated here! Yeah, kids are the issue, as are animals...they think it's something to disassemble! And yes, you would! Hugs!!

      Delete
  18. So cute! I'd have to find a high place to put them since the kids would think they are birthday presents,lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! LOL…I bet they would and would be so disappointed to find only stuffing inside…LOL

      Delete

Please leave a comment! I do love hearing from you and enjoy visiting your blogs. I will respond via email or by replying to your comment here on my blog! Have a wonderful day!

© Chasing Quaintness | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig